21. seja Občinskega sveta občine Brežice
Odgovor na pobudo/vprašanje
Občina Brežice se problematike oglaševanja zaveda že nekaj let, pri čemer so se nekateri poskusi urejanja jalovo zaključili, za kar je razloge povzel tudi Medobčinski inšpektorat, katerega odgovor vam podajamo v nadaljevanju.
Iz Odloka o oglaševanju v Občini Brežice izhaja, da bi morala Občina Brežice k vsaki obliki oglaševanja, na vsakem zemljišču izdati soglasje, kar pa se v praksi ne dogaja, saj so edini ki zaprosijo za soglasje tisti, ki želijo postaviti plakate na občinskih nepremičninah ali v območju čez ceste kot je npr. razobešanje transparentov.
Občina je urejanju kaotičnega področja plakatiranja in oglaševanja na našem območju pristopila s pripravo večih elaboratov ki bodo podlaga za ustrezno prilagoditev obstoječega Odloka o oglaševanju, in sicer:
- Elaborat za določitev območja mesta Brežice (jeseni 2021 so bili postavljeni znaki za mesto Brežice tako je območje označeno skladno s potekom mesta in enotno na vseh vpadnicah),
- Katalog urbane opreme in objektov za oglaševanje občini Brežice (namen je poenotiti tipe tako urbane opreme in elementov oglaševanja na področju naše občine),
- Elaborat za obveščanje in oglaševanje za naselja Brežice, Dobova, Čatež ob Savi (zajema pripravo predloga možnih lokacij za postavitev oglaševalnih teles v večjih naseljih v Občini Brežice),
- Elaborat turistične obvestilne signalizacije za naselja Brežice, Dobova, Čatež ob Savi (zajema pripravo predloga možnih lokacij turistično obvestilne signalizacije v večjih naseljih v Občini Brežice).
Prilagoditev Odloka o oglaševanju se bo pripravila v letošnjem letu.
Pripravila: Teja Leben, višja svetovalka
Odgovor Medobčinskega inšpektorata: V Občini Brežice (in ostalih posavskih občinah) Medobčinski inšpektorat - Skupni prekrškovni organ občinskih uprav občin Bistrica ob Sotli, Brežice, Krško, Radeče in Sevnica (v nadaljevanju MI-SPO) izvaja nadzore na področju oglaševanja, vendar praviloma na javnih površinah v lasti Občine Brežice ter pri kršenju z oglaševalskimi objekti na področju cestno prometnih predpisov v območju občinskih cest. Teh kršitev je bilo ob začetku delovanja MI-SPO več, v zadnjih letih pa se pojavijo le izjemoma.
Problem v občinah predstavlja oglaševanje na zasebnih parcelah in parcelah v lasti Republike Slovenije ter ob državnih cestah, kjer MI-SPO nima jasne pristojnosti. Problematika oglaševanje ni samo problem Občine Brežice, enak problem je v ostalem delu Posavja in tudi ostalih občinah v RS. To je posledica dejstva, da ni bilo ustrezne zakonske podlage za izvajanje teh nadzorov, saj so sodišča (do Ustavnega sodišča) ugotovila, da občinski odloki ne morejo posegati v ustavne pravice posameznika, kamor sodi tudi zasebna lastnina in iz nje izhajajoče pravice, če ni to zakonsko urejeno. Sodb s tega področja je veliko na spletu in si jih je možno ogledati. Posamezni poskusi urejanja področja oglaševanja v inšpekcijskih postopkih so se tako končali v škodo nadzornih organov, ki so pričeli s postopki in hkrati nastali veliki stroški, ki so jih morali kriti ti inšpekcijski organi.
Koncem preteklega leta je bil spremenjen Zakon o urejanju prostora (ZUreP-3), Ur. l. RS, št. 199/2021), v katerem so bile sprejete osnove za urejanje prostora, kamor sodi tudi oglaševanje (v 132. členu navedenega zakona). Preko Skupnosti občin Slovenije (SOS) potekajo aktivnosti za pripravo osnov za občinske odloke s področja urejanja prostora, kjer sodeluje tudi Občina Brežice. Po pridobljenih informacijah predstavlja največji problem uskladitev takšnega odloka z ostalo zakonodajo v RS, vendar upamo, da s to zakonodajo možno odpraviti tudi marsikatero drugo neurejeno situacijo na mnogih območjih.
Za dodatna pojasnila smo na voljo.
Pripravil: Martin Cerjak, vodja – inšpektor svetnik
Ga. Jožica Sušin, svetnica OS Brežice
ZADEVA: Pojasnila glede oglaševanje z reklamnimi panoji v Občini Brežice
Spoštovani!
V Občini Brežice (in ostalih posavskih občinah) Medobčinski inšpektorat - Skupni prekrškovni organ občinskih uprav občin Bistrica ob Sotli, Brežice, Krško, Radeče in Sevnica (v nadaljevanju MI-SPO) izvaja nadzore na področju oglaševanja, vendar praviloma na javnih površinah v lasti Občine Brežice ter pri kršenju z oglaševalskimi objekti na področju cestno prometnih predpisov v območju občinskih cest. Teh kršitev je bilo ob začetku delovanja MI-SPO več, v zadnjih letih pa se pojavijo le izjemoma.
Problem v občinah predstavlja oglaševanje na zasebnih parcelah in parcelah v lasti Republike Slovenije ter ob državnih cestah, kjer MI-SPO nima jasne pristojnosti. Problematika oglaševanje ni samo problem Občine Brežice, enak problem je v ostalem delu Posavja in tudi ostalih občinah v RS. To je posledica dejstva, da ni bilo ustrezne zakonske podlage za izvajanje teh nadzorov, saj so sodišča (do Ustavnega sodišča) ugotovila, da občinski odloki ne morejo posegati v ustavne pravice posameznika, kamor sodi tudi zasebna lastnina in iz nje izhajajoče pravice, če ni to zakonsko urejeno. Sodb s tega področja je veliko na spletu in si jih je možno ogledati. Posamezni poskusi urejanja področja oglaševanja v inšpekcijskih postopkih so se tako končali v škodo nadzornih organov, ki so pričeli s postopki in hkrati nastali veliki stroški, ki so jih morali kriti ti inšpekcijski organi.
Koncem preteklega leta je bil spremenjen Zakon o urejanju prostora (ZUreP-3), Ur. l. RS, št. 199/2021), v katerem so bile sprejete osnove za urejanje prostora, kamor sodi tudi oglaševanje (v 132. členu navedenega zakona). Preko Skupnosti občin Slovenije (SOS) potekajo aktivnosti za pripravo osnov za občinske odloke s področja urejanja prostora, kjer sodeluje tudi Občina Brežice. Po pridobljenih informacijah predstavlja največji problem uskladitev takšnega odloka z ostalo zakonodajo v RS, vendar upamo, da s to zakonodajo možno odpraviti tudi marsikatero drugo neurejeno situacijo na mnogih območjih.